top of page

關於Key 嘅基本知識


希Sir今日想同大家講少少關於Key 嘅基本知識。相信大家成日都聽到人講:「喂!你唱錯Key喎~」、「哦?依個Key唔岩你唱喎!」、「可唔可以升2個Key先比我唱呀?」等等嘅對話。 咁究竟Key喺咩呢? 其實簡單嚟講,Key 即喺一首歌嘅調性(Tonality),而無論喺古典音樂嘅common practice period(即喺巴洛克時期(Baroque)、古典時期(Classical)、浪漫時期(Romantic)),定喺而家嘅流行音樂,最主要會用到嘅就喺Major大調和Minor小調。小調涉及很多變化,我哋留待下次再講,今次就講下大調先。

相信大家由細到大都會識唱以下嘅一句音樂:

Do Re Mi Fa So La Ti Do

其實依個就喺大調音階-Major Scale. 簡單的一句說明,調性(Key)就喺我哋揀龬琴上嘅邊個音做Do呢?其實龬琴上嘅每個音都可以喺Do音,大家可以望望下面幅圖,如果我地選擇middle C音喺唱Do嘅話,咁沿住啲白鍵唱上去 - Do(C) Re(D) Mi(E) Fa(F) So(G) La(A) Ti(B) Do(C) 最後又返返去個C音,啱啱好唱左一個8度。 咁,依個就喺 C Major, C 大調啦。一個最基本嘅調,冇黑鍵....唉!咪住先!咁啲黑鍵喺咩嚟架?

其實,一個大調音階嘅組成,雖然我哋只喺用左8個音,但其實,由一個Do音上到另一個Do音,理論上(其實實際上都喺嘅^^")喺分左12個(半音)嘅,換言之,比如話C音到D音,其實佢哋嘅關係喺一個全音(度),而夾喺佢地中間果位黑鍵先生,就喺半音(半度)啦。

好,講到依到,明唔明先?唔明唔緊要,歡迎大家問我~

大家再望望個琴,用C大調嚟講,有冇發現,Mi Fa (E to F) 和 Ti Do (B to C) 中間喺冇黑鍵先生架喎!聰明嘅大家一定已經估到,原來喺樂理嘅調性理論上,大調音階嘅 Mi to Fa & Ti to Do, 佢地嘅關喺,比起其他嘅音呢,喺close啲親密啲嘅!換言之,Mi Fa 同 Ti Do 本身已經喺半音關喺啦。

好好記住依點先!

好!綜合以上嘅道理,我想為大家介紹多兩個大調,佢哋分別係比C大調升左5度同降左5度嘅 G大調先生同F大調小姐。 (喂喂!希Sir,點解一講就講5度架!)其實呢,5度關係喺樂理嚟講佢地喺一個最親密嘅關係,大家可以參巧下希Sir前兩篇嘅文章:《The Perfect 5th : The Basic of All Harmony.....?》

好,先有請G大調先生登場,望住幅圖,我地由G音(長氣啲即喺話由C音數上去(數埋自己)嘅第五個白鍵)開始沿住白鍵唱: Do(G) Re(A) Mi(B) Fa(C) So(D) La(E) Ti(F?) Do(G) 好,先check下 Mi 去 Fa 岩岩好經過 B 同 C 音,中咗半音關係,所以冇問題,但喺,再check下 Ti 去 Do ,唉?喺F 同G 音喎,中間隔左個黑鍵先生,唔緊要!我哋只要將個 F 音升半度(sharp, 符號喺: # ),即喺話我哋唔彈F白建,而選擇彈佢對上果個黑鍵~ 搞掂曬!所以我地得到嘅G大調音階就會喺: G A B C D E F# G

Ok? 到F大調小姐出場,望住幅圖,我地由F音(長氣啲即喺話由C音數落去(數埋自己)嘅第五個白鍵)開始沿住白鍵唱: Do(F) Re(G) Mi(A) Fa(B?) So(C) La(D) Ti(E) Do(F) 好,我哋今次先check下 Ti 去 Do 岩岩好經過 E 同 F 音,中咗半音關係,所以冇問題,但喺,再check下 Mi 去 Fa ,唉?喺A 同B 音喎,中間隔左個黑鍵先生,唔緊要!我哋只要將個 B 音降半度**(flat, 符號喺: b ),即喺話我哋唔彈B白建,而選擇彈佢對落果個黑鍵~ 搞掂曬!所以我地得到嘅F大調音階就會喺: F G A Bb C D E F **有朋友仔可能會問,點解要降個B音而唔喺升個A音嘅?(雖然佢地喺同一個黑建先生)喺度補充一下:首先音階嘅原則,音名係唔可以重覆嘅,階者樓梯也,我哋行樓梯唔會行同一級兩步,換言之,喺「不」可以寫成:F G A A# C D E F 的。另一個例子,好!咁可能你會話咁寫咪得囉:F G A# B C D E F, 答案喺「不可以!!!」,咁樣雖然喺解決左Mi 去Fa 嘅問題,但同時亦顯生出兩個問題:Re Mi 之間變左有1度半,而Fa So 之間變左得返半度。所以點解一定要Flat B 而不可 Sharp A.

簡單總結:全=全音關係(中間有黑鍵先生)半=半音關係(中間冇黑鍵先生) Do 全 Re 全 Mi 半 Fa 全 So 全 La 全 Ti 半 Do

好~只要大家明白左以上嘅道理,基本上所有大調音階都可以搵到出嚟,只喺在於邊啲音要升,邊啲音要降。大家不妨試下自己再搵多幾個Key嘅音階出嚟啦~ 有唔明歡迎問我呀!

謝謝大家比面觀看~

(如希Sir在以上觀點有任何謬誤或錯處請如實指出,音樂教育靠大家的無私分享,謝謝!)

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
bottom of page